Žiadosť o nápravu a jej vybavenie
- Tento reklamačný poriadok je vypracovaný pre spoločnosť Urocentrum – Bratislava s. r.o., so sídlom Vajnorská 40, Bratislava 831 03, IČO: 43 776 973, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 48666/B.
- Urologická a sexuologická ambulancia Urocentrum – Bratislava, s.r.o. je povinná poskytovať zdravotnú starostlivosť
správne. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky zdravotné výkony na správne určenie
diagnózy so zabezpečením včasnej a účinnej liečby s cieľom uzdravenia klienta alebo zlepšenia jeho stavu pri
zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy a v súlade so štandardnými postupmi na výkon prevencie, štandardnými
diagnostickými postupmi a štandardnými terapeutickými postupmi pri zohľadnení individuálneho stavu klienta.
- Ak sa klient domnieva, že sa mu neposkytla zdravotná starostlivosť správne, alebo sa domnieva, že iné rozhodnutie
ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Urocentrum – Bratislava, s.r.o. v súvislostis poskytovaním zdravotnej
starostlivosti alebo služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti je nesprávne, má právo požiadať
Urocentrum – Bratislava, s.r.o. o nápravu; žiadosť sa podáva písomne na adresu sídla Urocentrum – Bratislava,
s.r.o..
- Urocentrum – Bratislava, s.r.o. klienta písomne informuje o spôsobe vybavenia jeho žiadosti najneskôr do 30 dní od
jej podania, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo
v kratšej lehote. Urocentrum –
Bratislava, s.r.o. môže informáciu o spôsobe vybavenia žiadosti zaslať klientovi aj emailom alebo telefonicky, ak
klient v žiadosti uviedol aj svoju emailovú adresu alebo telefónne číslo.
- Ak Urocentrum – Bratislava, s.r.o. žiadosti klienta nevyhovie alebo neinformuje klienta o spôsobe vybavenia
žiadosti najneskôr do 30 dní od jej podania, má klient právo (i) požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou
starostlivosťou o vykonanie dohľadu podľa zákona č. 581/2004 Z. z., ak predmetom žiadosti je správne poskytnutie
zdravotnej starostlivosti alebo (ii) obrátiť sa na Bratislavský samosprávny kraj, ak predmetom žiadosti je iné
rozhodnutie ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka v súvislosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
alebo služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej statostlivosti.
- Reklamáciu poskytnutej zdravotnej starostlivosti môže klient uplatniť (i) v štandardnej záručnej dobe 24 mesiacov
alebo (ii) v záručnej dobe osobitne určenej zo strany Urocentrum – Bratislava, s.r.o. v poučení, informovanom
súhlase alebo v inom písomnom dokumente, pričom záručná doba v každom prípade začína plynúť dňom poskytnutia
zdravotnej starostlivosti. Reklamácia musí byť uplatnená písomne a včas doručená na adresu sídla Urocentrum –
Bratislava, s.r.o.. Klient je povinný v reklamácií uviesť (i) dátum poskytnutia zdravotnej starostlivosti, (ii) druh
reklamovanej zdravotnej starostlivosti, (iii) dôvod reklamácie a priložiť kópiu pokladničného dokladu a/alebo
faktúry.
- Nárok na uplatnenie reklamácie poskytnutej zdravotnej starostlivosti zaniká najmä, ak (i) si problémy (vady)
klient spôsobil sám, sú spôsobené zásahom tretej osoby alebo vonkajším činiteľom (úraz, pád, mechanické poškodenie),
(ii) príčina problémov (vád) nespočíva v dodanom chybnom materiáli, resp. zdravotníckej pomôcke, (iii) v danom
prípade zohráva rozhodujúcu úlohu biologický faktor na strane klienta, (iv) k problémom (vadám) došlo neodbornou
manipuláciou a poškodením dodaného materiálu, resp. zdravotnej pomôcke, (v) klient dôsledne nedodržiaval pokyny
Urocentrum – Bratislava, s.r.o. týkajúce sa následnej starostlivosti, kontrolných vyšetrení, ošetrení v zariadeniach
Urocentrum – Bratislava, s.r.o. alebo údržby dodanej zdravotníckej pomôcky.
- V prípade, ak klient reklamáciu neuplatní spôsobom podľa bodu 6, objektívne tak znemožní Urocentrum – Bratislava,
s.r.o. riadne posúdenie a vybavenie jeho reklamácie, v dôsledku čoho Urocentrum – Bratislava, s.r.o. nezodpovedá za
následne prípadné a dodatočné náklady a rovnako nezodpovedá ani za nevybavenie reklamácie riadne a včas. V takomto
prípade, rovnako, ako aj v prípade zániku nároku na uplatnenie reklamácie podľa bodu 7, je Urocentrum – Bratislava,
s.r.o. oprávnené reklamáciu neprijať alebo zamietnuť.
- Urocentrum – Bratislava, s.r.o. príjme reklamáciu uplatnenú v súlade s bodom 5 jej prevzatím od klienta a vydá
o tom klientovi písomné potvrdenie. Urocentrum – Bratislava, s.r.o. vybaví prijatú reklamáciu čo možno najskôr,
resp. do tridsiatich (30) dní od prevzatia reklamácie. Urocentrum – Bratislava, s.r.o. na základe posúdenia predmetu
reklamácie vybaví reklamáciu najvhodnejším spôsobom a to (i) odstránením reklamovanej vady, (ii) opravou, resp.
výmenou dodaného materiálu alebo zdravotníckej pomôcky, (iii) vrátením ceny, resp. poskytnutím primeranej zľavy z
ceny, (iv) písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo (v) odôvodneným zamietnutím reklamácie, pričom v každom
prípade Urocentrum – Bratislava, s.r.o. vydá klientovi písomný doklad o vybavení reklamácie. V odôvodnených
prípadoch si Urocentrum – Bratislava, s.r.o. vyhradzuje právo navrhnúť klientovi zmenu postupu a spôsobu vybavovania
reklamácie, o čom klienta riadne upovedomí.
- Urocentrum – Bratislava, s.r.o. vedie internú evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia
reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
- Urocentrum – Bratislava, s.r.o. si vyhradzuje právo na zmenu a/alebo doplnenie tohto Reklamačného poriadku, pričom
zmenené a/alebo doplnené znenie Reklamačného poriadku sa stáva pre klienta záväzným okamihom jeho vyvesenia na
viditeľných miestach v zariadeniach Urocentrum – Bratislava, s.r.o., pričom klient má možnosť si ho riadne prečítať
a oboznámiť sa s jeho ustanoveniami v čase pred poskytnutím zdravotnej starostlivosti.
- Tento Reklamačný poriadok je účinný od 20. decembra 2020.